قوانین و مقررات آموزشهای الکترونیکی
نکات مهم در خصوص آموزش الکترونیکی ویژه دانشجویان
در آستانه سال تحصیلی جدید، ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای دانشجویان ارجمند، اهم نکات آموزشی و فنی مرتبط با آموزش الکترونیکی در ادامه ارائه میگردد. امید است بتوانیم با مشارکت شما عزیزان، ضمن بهرهبرداری حداکثری از بستر فراهم شده، نیمسال تحصیلی جدید را نیز به گونهای اثربخش به پایان برسانیم.
الف) موارد کلی
- استفاده از سامانه آموزشهای الکترونیکی دانشگاه امام جواد(ع) به منظور برقراری ارتباط با اساتید (سامانه LMS) و شرکت در کلاسهای آنلاین (سامانه VC)
- عدم نیاز به استفاده از شبکههای اجتماعی عمومی جهت آموزش
- حضور به موقع در کلاس آنلاین طبق برنامه هفتگی موجود در سامانه گلستان (گزارشهای شماره 78 یا 88)
- تعامل و مشارکت مستمر و مفید در طول ترم
- تبعات ناشی از عدم مشارکت غیرموجه دانشجو در کلاس به عهده شخص دانشجو میباشد.
- نمره دانشجو صرفاً بر اساس نمره امتحان پایانترم محاسبه نشده و بر حسب میزان فعالیت و مشارکت دانشجو در طول ترم تعیین میشود.
- غیبت غیرموجه و بیش از حد، منجر به حذف درس توسط واحد آموزش خواهد شد.
- پیوستن به کانال تلگرامی «دانشگاه من» با شناسه MyIJU جهت مشاهده کلیه اطلاعیهها
- ثبت درخواست مشکلات آموزشی در «پیشخوان خدمت» سامانه گلستان
ب) موارد مربوط به سامانه LMS
- استفاده از «شماره دانشجویی» به عنوان «نام کاربری» و «کد ملی ۱۰ رقمی» به عنوان «کلمه عبور» جهت ورود به سامانه LMS به نشانی Lms.iju.ir (برای دانشجویان جدید)
- تغییر کلمه عبور از طریق گزینه «ویرایش مشخصات فردی»
- مراجعه به درس «آموزشهای الکترونیکی» و مشاهده مستندات و فیلمهای آموزشی ویژه دانشجویان جهت آشنایی با سامانه
- حصول اطمینان از تطبیق دروس در بخش «درسهای من» و اعلام هرگونه مغایرت به کارشناس گروه آموزشی مربوطه
- بارگذاری فایل عکس با کیفیت مناسب جهت پروفایل و تعیین پست الکترونیک فعال در بخش «ویرایش مشخصات فردی»
- مراجعه به «تابلو اعلانات» هر درس و «پیامرسان» سامانه به طور مستمر جهت اطلاع از پیامهای ارسالی
- مشاهده بخشهای «منابع درسی»، «تکالیف» و «آزمونها» به صورت مستمر در طول ترم به منظور بهرهبرداری از محتوای آماده شده توسط اساتید
- توجه به موعد تحویل «تکلیف» یا شرکت در «آزمون» جهت انجام فعالیتها
- ارسال سؤالات و ابهامات مربوط به هر درس در «تالار گفتگو جهت پرسش و پاسخ» همان درس جهت برقراری ارتباط مفید و مؤثر با استاد
- ارسال سؤالات و ابهامات فنی در «تالار گفتگو جهت پرسش و پاسخ» مربوط به درس «آموزشهای الکترونیکی» یا به پست الکترونیک elcsupport@iju.ir
- مراجعه مکرر به لینک «گروه آموزشی» مربوطه (نمایش داده شده در کنار لیست دروس) جهت مشاهده کلیه اطلاعیههای گروه آموزشی و برقراری ارتباط با کارشناس گروه یا ارسال پیام مستقیم به مدیر/کارشناس گروه
ج) موارد مربوط به سامانه VC
- مراجعه به درس «آموزشهای الکترونیکی» در سامانه LMS و مشاهده مستندات و فیلمهای آموزشی ویژه دانشجویان جهت آشنایی با سامانه
- تهیه ملزومات سختافزاری و نرمافزاری مورد نیاز مطابق با راهنمای موجود در درس «آموزشهای الکترونیکی» در سامانه LMS
- استفاده ترجیحی از کامپیوتر شخصی یا لپتاپ جهت بهرهگیری از کلیه امکانات سامانه (استفاده از گوشی تلفن همراه یا تبلت نیز امکانپذیر است)
- استفاده از سرویس اینترنت مطلوب
- استفاده از هدست یا هندزفری جهت پیشگیری از اکو شدن صدا در کلاس حین صحبت
- عدم مراجعه به کلاس آنلاین، خارج از زمان درج شده در برنامه هفتگی و یا خارج از زمان هماهنگ شده با استاد مربوطه
- بارگذاری مستندات فارسی به صورت PDF در هنگام ارائه به منظور پیشگیری از بههمریختگی حروف در سامانه
- تفکیک فایلهای حجیم به چند فایل جهت سهولت در بارگذاری و نمایش
- یادآوری شروع ضبط کلاس به اساتید در بدو تدریس
- استفاده از کامپیوتر شخصی یا لپتاپ جهت مشاهده فیلمهای ضبط شده کلاس
- کاهش رزولوشن صفحه در صورت نیاز به بهاشتراکگذاری صفحه دسکتاپ
- بررسی وضعیت اینترنت (آیکون سمت راست-بالا برنامه ادوب کانکت) به هنگام قطعی مکرر ارتباط و حصول اطمینان از سبز بودن رنگ آن
- خروج و ورود مجدد به کلاس آنلاین هنگام قطعی صدا یا میکروفن
- استفاده ترجیحی از کاراکترهای انگلیسی در پاد چت به دلیل عدم پشتیبانی کامل ادوب کانکت از تمام کاراکترهای فارسی در این پاد
- پرهیز از گفتگوی غیرضروری در پاد چت هنگام تدریس
- درخواست و یا بازخورد به اساتید با استفاده از امکانات تغییر وضعیت در نرمافزار ادوب کانکت
- استفاده از نرمافزار ادوب کانکت (و نه مرورگر) هنگام نیاز به ارائه مطلب یا صحبت در کلاس
آخرین تغییر: یکشنبه، 3 اسفند 1399، 3:18 صبح